Laihduttaminen on suosittua - netissä ja reaalimaailmassa. Sen vuoksi ei ole lainkaan ihme, että monet yrittävät tienata verkossa rahaa laihdutustuotteita kauppaamalla.
Kaikkihan tietävät, että isot rahat verkkobisneksessä liikkuvat kolmessa aihepiirissä: raha, rakkaus ja terveys. Laihduttaminen ja dieetti lupaa terveyttä ja rakkautta - ei siis hullumpi yhdistelmä verkkobisneksen kannalta.
Yksi uusista yrityksistä tällä saralla on Dieetti.Eu, joka yrittää kerätä siivun laihdutustuotteiden markkinointibudjetista. Blogi tarjoaa runsaasti laihduttamista koskevia artikkeleita, joista uusimman aiheena on suosittu 1200 kalorin dieetti. Tällä hetkellä blogin rahastus on vielä varsin vähäistä, sillä google-mainoksien lisäksi käytössä näyttää olevan vain yksi affiliate-mainosbanneri. Laihdutussivuja on Suomessakin jo runsaasti, ja kilpailu alalla on suhteellisen kovaa -- pikavipit ovat tietysti kilpailumielessä ihan omaa luokkaansa. Saa nähdä kuinka uusi dieettisivusto menestyy, aihepiiri ainakin on lupaava.
Yksi haaste laihdutussivuston tai minkä tahansa tienaussivuston rakentamisessa on riittävän hyvän linkkiprofiilin luominen. Tähän on oikeastaan vain kaksi tietä. Yksi vaihtoehto on kirjoittaa tolkutonta määrää spämmiblogeja, joista linkitetään omalle sivustolle. Toinen ja pitkän päälle kestävämpi ratkaisu on julkaista niin hyvää sisältöä, että muut linkittävät siihen vapaaehtoisesti. Tämäkin vaatii tietysti työtä verkkosivun julkaisijalta, mutta on varmasti pitkällä tähtäimellä varmempi ratkaisu. Luonnollinen linkkiprofiili ei "kärähdä" Googlen algoritmiuudistuksissa spämmiratkaisun tavoin.
Mistä sitten laihdutusblogissa voi oikein kirjoittaa?
Mieleen tulee laihduttamisen ja dieettien monia aiheita, jotka kaikki liittyvät eri tavoin terveyteen, liikuntaan, ruokaan ja toivoon paremmasta elämästä. Loppujen lopuksi laihduttajat etsivät hoikkuuden lisäksi lupausta siitä, että elämä muuttuu jollakin tapaa mukavammaksi, kunhan liikakilot karisevat vyötäröltä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti